torsdag 11 augusti 2011

Nya Spielbox

Till min stora lycka så dök ett nummer av Spielbox upp igår. Lycka, massa rolig läsning att se fram emot.

Nya numret av Spielbox med klistermärken till Carcassonne-meeples.




Vad innehöll då tidningen? Som vanligt var det många trevliga recensioner som jag inte hunnit läsa ännu men skummade igenom tidiningen och det var en del riktigt intressanta spel som recenserades.

Det var två recensioner på Stefan Felds nya alster Strasbourg och Luna. Stefan Feld är en av de intressantaste speldesignerna just nu så ska bli kul att läsa om de nya spelen. Luna kommer dessutom dyka upp i onlineversion på yucata framöver så kommer få chans att spela det där om inte annat.

Sen var det en recension av Matthias Cramers nya spel, Lancaster. Det är spel som jag också är mycket nyfiken på, gillade Cramers senaste spel Glen More och sen så är temat i Lancaster tilltalande med. Får se om spelmekaniken är lika intressant.

Sen var det en recension på spelet Bangkok Klongs som jag faktiskt spelat en gång på yucata men aldrig riktigt fastnade för.

Sen fick man dessutom klistermärken till sina meeples i Carcassonne. Kul idé men frågan är om det inte blir plotrigt med klistermärken på dem. Men jag ska testa att sätta fast några och se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Om du kommer på Borks sommarkonvent så kan jag plocka med mig Lancaster =)

    SvaraRadera
  2. Jag kommer på konventet så du får gärna plocka med dig spelet. :-)

    SvaraRadera