fredag 29 juli 2011

Slaves to Darkness

Det har återigen varit lite dålig aktivitet här på bloggen men till mitt försvar kan ju tilläggas att jag fortfarande har semester. Men lugn kära läsare, det kommer bli bättre fart på uppdateringarna när vi går mot höst och man kommer sitta inne mer och mysa med en kopp te.

Vad har jag då pysslat med senaste tiden? Jo, jag har äntligen fått tummen ur och börjat måla upp mitt Chaos Pact-lag till Blood Bowl. Det ska förhoppningvis bli färdigtmålat till nästa säsong drar i gång i början av september.

Mitt lilla målarbord vid soffan i vardagsrummet.
Lagfärgerna blir i sann Khorne-anda röd.
Laget kommer heta Slaves to Darkness och jag har redan gjort därfdigt rostern med alla lagnamn. Även en lagmärke är klart, jag lånade en symbol från Death In June som jag tyckte var passande fast jag tog bort siffran.

Lagmärke för Slaves to Darkness.
Det ska bli intressant att spela Chaos Pact, det är ett lag med karaktär. Förutom basen av chaos mauruders så får man ha en av vardera dark elf, goblin, skaven, chaos ogre, troll och minotaur. Jag valde att köra med alla dessa förutom minotauren som blev lite för dyr så den får jag köpa in senare när laget börjat säsongen och förhoppningsvis spelar in lite stålar.

Sen borde jag måla upp mitt Lizardmen-lag, Lizards of the Coast, också om jag ska fortsätta spela de även i höst. Orkerna i New Ork Giantz är i alla fall målade så de kan jag ju alltid spela med om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar