onsdag 29 juni 2011

The Smiths

Jag köper långt ifrån lika mycket skivor nuförtiden men det händer. Nu i veckan kom mina senaste tillskott.

Det blev två skivor med The Smiths för att göra samlingen komplett på bandets fyra studioalbum. Jag hade sedan tidigare The Queens is Dead och Strangeways, Here We Come, två skivor som spelats flitigt genom åren men även på senare tid. Jag har kommit in i en riktig The Smiths-period just nu. Det är dessutom fantastiskt bra bilmusik, det gör en lugn och glad i trafiken, aldrig fel. 

Den första av de nya skivorna är den självbetitlade The Smiths, deras debutplatta. Här finns några fantastiska spår som jag lyssnat mycket på genom åren fast i de versioner som finns på samlingsskivorna Hatful of Hollow och Louder Than Bombs.  Det är en riktigt stark debutskiva, inte konstigt att de slog igenom ordentligt med en gång.

The Smiths, debutplattan.




Sen köpte jag även andra skivan de gav ut, Meat is Murder. Den här plattan känns mer spännande än skivan ovan för att jag inte lyssnat så mycket på låtarna här så det kommer bli att upptäcka lite nya godbitar framöver. Det är väl egentligen bara How Soon Is Now? som jag lyssnat mycket på. Just den låten är även introlåt till tv-serien Charmed ,iof sig i en coverversion men ändå.

Meat Is Murder.



 Synd att det inte går att se The Smiths live, det skulle verkligen vara något att se. Men man kan ju avnjuta en sköna klipp på youtube. Vad sägs om det här klippet:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar