söndag 19 juni 2011

Första inlägget...

Nu har jag äntligen fått tummen ur och startat upp en blogg. Det är något jag funderat på under en längre tid men det har alltid skjutits på framtiden. Men nu är det alltså dags att försöka start upp en blogg.

Tanken är väl att jag ska blogga om mina intressen samt lite vardsagshändelser varvat med lite annat smått och gott. Det kommer nog bli en rätt bred blogg där jag skriver det som faller in. Men för de som känner mig rätt bra blir säkerligen inte förvånad över att det kommer bli en hel del brädspel och musik som kommer behandlas i bloggen framöver. Sen har jag planer på att det ska gå att följa mina kommande Blood Bowl-projekt, från den första idén till att jag har byggt ihop ett lag och målat upp det. Får väl se hur det går med det projektet, det har ju försökts förut i annan form med lite halvdant resultat men jag ska försöka göra mitt bästa för att göra det ordentligt nu.

Namnet på bloggen då, varför detta namn är det nog en och annan som frågar sig? För den med gott minne och som känt mig ett tag så kallad jag mitt studentrum, tillika mitt första egna boende, för just Troial Palace. Själv kallas jag ju Troi så det var helt enkelt mitt lilla enkla palats på ca 16 kvadrat (har jag för mig att det var). Det finns säkert en hel del av er som festat där genom åren med, det var ju snudd på obligatorisk förfest där innan synthklubbkvällarna i Uppsala på den tiden. Lite annan kuriosa är ju att jag haft en hemsida som även den hette Troial Palace så namnvalet var ju inte det klurigaste med att starta upp bloggen.

Det var väl allt för nu, vi hörs!

/Troi

1 kommentar:

  1. kul =) Då blir det liksom lite cyberspace att vi kommunicerar på the INTERNET! :)

    coolt

    mattemuu

    SvaraRadera