måndag 27 juni 2011

Spielbox

Idag kom det faktiskt för en gångs skull något trevligt med posten, till skillnad från räkningar, räkningar och mer räkningar varvat med reklam. Alltid upplyftande när det ligger ett sådant här kuvert på hallgolvet! 


Innehållet borde vara väl känt av alla som är hyfsat inbitna brädspelare för det är nämligen mer eller mindre än bibel på området. Spielbox heter tidningen och den har funnits i ca 30 år i tysk utgåva men började härom året tryckas även i en engelsk utgåva. Den är till skillnad från de få svenska speltidningar som finns eller funnits enbart fullpackad med brädspelsrelaterat. Med andra ord en härlig upplevelse om man är ett riktigt board game geek.


Så här såg senaste Spielbox ut. Jag har ännu inte hunnit göra mycket mer än att bläddra igenom den men fanns många intressanta recensioner på spel jag är nyfiken på. Tikal II var med, det är jag mycket nyfiken på eftersom första Tikal är en klar favorit. Sen fanns en recension på Vinhos, ett spel som jag varit sugen på att testa ett tag, samt Die Burgen von Burgund som jag var grymt nära att köpa i våras. Så mycket intressant läsning väntar.

Framsidan på tidningen är förresten från spelet Pantheon, jag började läsa på den recensionen när jag nattade barnen ikväll och jag blev klart nyfiken på spelet. Jag fick en del vibbar från spelet Antike när jag såg spelplanen och träklossarna.

Ps. Om jag ska säga något negativt om senaste numret så var det väl expansionskortet till 7 wonders, en ny ledare som heter Stevie. Den hade man gärna klarat sig utan...

2 kommentarer:

  1. Stevie är ju ett underbart kort din tråkmåns :)

    /V

    SvaraRadera
  2. Du kan få köpa mitt kort och rama in om du vill. ;-)

    SvaraRadera