lördag 1 oktober 2011

Nuclear Nation 24/9

Förra lördagen var det äntligen dags för mig att dj:a igen. Det var länge sen sist, någon gång innan sommaren, så jag var taggad att vända plattor igen. Det har ju kommit mycket ny bra musik på sistone dessutom. Det var dessutom en riktigt skön avslutning på en intensiv dag. Jag hade tidigare under dagen flyttat från en trea till en fyra och det var milt uttryckt mycket jobb med flytten. Jag tror vi körde fyra vändor allt som allt.

Jag spelade två pass under kvällen. Det första var innan första bandet, Bete Noir, spelade och här playlisten från det passet:

Dance or Die - Sleeping In My Grave
Die Krupps - Volle Kraft Voraus/Goldfinger
Project Pitchfork - K.N.K.A.
VNV Nation - Resolution
Rotersand - If You Don´t Stop It
Ashbury Heights - Unbearable Beuty
Apoptygma Berzerk - Love Will Tear Us Apart
Suicide Commando - Hellraiser
Mr Jones Machine - Vit Citroen
Autodafeh - Pull The Trigger
And One - Deutschmaschine
Solitary Experiments - Rise And Fall
VNV Nation - Control
Alphaville - Jet Set

Sen var det lite rast och vila innan mitt andra pass som var mellan banden och det passet blev så här:

Unitary - Zenith
Informatik - World Belong To Us
VNV Nation - Space & Time
Essence Of Mind - Piss Artist
Ashbury Heights - Penance

Efter det så gick huvudattraktionen för kvällen, Lowe, upp på scen och jag var färdig med spelandet för kvällen och jag kunde parta loss. Jag måste erkänna att jag hade lite dålig koll på Lowe, mest hört deras platta Kino International. Men de var riktigt bra live och jag fick dessutom en skiva av bandet som gått varmt i bilstereon senaste veckan.

Allt som allt en riktigt lyckad kväll och jag är nöjd med mina dj-pass, lyckades få till en bra mix på gammalt och nytt samt att få in lite olika stilar dessutom. Något som jag tycker är viktigt när man dj:ar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar