torsdag 20 oktober 2011

Blood Bowl in the Realm of Chaos

I slutet av förra veckan så fick jag äntligen ta ut mitt Chaos Pact-lag The Slaves to Darkness på planen. Det var dags för premiären i rookiedivisionen i Fury North. För motståndet stod Pink Bulls, ett chaoslag. Så det var upplagt för ett tufft och intensivt kaosderby.

En viss storleksskillnad mellan den gamla och den nya minotaurfiguren.
Första halvleken var rätt jämn spelmässigt. Pink Bulls började med bollen men det blev rätt snabbt en enda stor klump med spelare i mitten som slogs frenetiskt om bollen. Men PrinceYyrkoon, min dark elf renegade, lyckades tills lut fiska upp bollen och kunde relativt enkelt dodge sig förbi sina motståndare och sen springa in bollen till touchdown.

Andra halvleken blev tuffare, jag lyckades slå ut Pink Bulls minotaur och det såg lovande ut. Jag började med bollen men Pink Bulls pressade min bollhållare, Prince Yyrkoon, djupt nere i min zon och efter flera riktigt dåliga tärningsslag så lyckades de pressa in en kvittering med bara två rundor kvar av halvleken.

Jag chansade därefter på att försöka slänga in Dan Green, min goblin, i mål men det mesta gick tyvärr emot mig med det försöket så det var snarare närmare att Pink Bulls skulle kunna göra en touchdown till och vunnit matchen.

Det var som sagt en tajt match och med facit i hand får man vara nöjd med en poäng. Ett tag såg det ut som jag skulle dra det längsta strået men det ville sig inte riktigt. Men som sagt, får vara nöjd med att inte få några skador och att man hade råd att skaffa en apotekare till nästa match. Sen blev det inga skills men några spelare fick iaf några star player points som är bra att ha för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar